ShippingWatch

Forsikring er stadig den største barriere for korn-korridoren

Skal den ukrainske korn-korridor op på sit maksimale potentiale, skal der findes en løsning på forsikringsspørgsmålet, lyder det i den seneste opdatering fra Odesa og Gennadiy Ivanov, direktør for tørlastselskabet BPG Shipping/Kronos Bulkers.

Foto: Valentyn Ogirenko/Reuters/Ritzau Scanpix

Det er sjældent, at verden følger med på TV for at se et mellemstort tørlastskib lette anker i en havn i Sortehavet, lastet med korn.

Men sådan var det, da skibet Razoni d. 1. august forlod Odesa med kurs mod Libanon og blev det første til at sejle på en ny sikret korridor for skibe, der fragter især hvede og majs fra tre ukrainske havne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Sidste uges bedste historier på ShippingWatch

Både tørlast- og containerrater falder markant. Norsk lovforslag kan være i strid med EØS-aftale. USA vil indføre store bøder i krænkelsessager på skibe. Og DFDS vinder på produktionsboom i Tyrkiet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs