Det sydkoreanske værfter fik flere ordrer af alle i 2018 og er nu tilbage på toppen efter at have været forvist til andenpladsen af Kina i flere år.
Nye tal fra Clarkson Research viser, at 44,2 pct. af tonnagen bestilt sidste år gik til værfter i Sydkorea.
Det skriver nyhedsbureauet Yonhap News.
Nummer to på listen er værfterne i Kina, mens de japanske værfter snupper tredjepladsen.
Sydkorea blev stødt af tronen fra 2012 til 2017, hvor Kina toppede listen. Det er især bestillinger på nybyggede LNG-skibe, som har løftet de sydkoreanske værfter, skriver Yonhap.
Den sydkoreanske værftsindustri af domineret af Samsung Heavy Industries, Hyundai Heavy Industries og Daewoo Shipbuilding & Marine Enginering.
De har alle tre modtaget støtte fra staten de seneste år, hvor svigtende salg og høj gæld kastede dem ud i økonomiske problemer.
Hyundai Heavy skruer op for ordremål i 2019
Sydkoreanske værfter ser frem til at bygge flere LNG-skibe