ShippingWatch

45 måneder uden ordrer begynder at gøre ondt i Sydkorea

Det er nu over 3,5 år siden, Sydkoreas - og verdens - største skibsværft sikrede sig en ny offshore-ordre, og på linje med landets to andre storværfter arbejdes der intenst med spareplaner. Men protester og strejker udfordrer planerne.

Foto: /ritzau/AP/Lee Jin-man

Krisen kradser hos Sydkoreas største skibsværfter, som har sat gang i omfattende restruktureringsplaner, der skal sikre værfterne en fremtid i en tid med for få ordrer. Men planerne har fået medarbejderne til at nedlægge arbejdet, og det komplicerer arbejdet med at få værfterne tilbage på ret kurs, skriver Yonhap News Agency.

Hyundai Heavy Industries, Samsung Heavy Industries, Daewoo Shipbuilding og Marine Engineering (DSME) har alle sat gang i initiativer, der skal reducere arbejdsstyrken væsentligt. Hos Hyundai Heavy Industries Co. sker det bl.a. ved at tilbyde medarbejdere, at de kan gå på pension tidligere, orlov uden løn og lønnedgang.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Maersk løfter sløret for design af metanolskibe

I fem år har Maersk arbejdet på at udvikle et nyt skibsdesign, som skal øge energi-effektiviteten i flåden med 20 pct. Otte skibe, der efter planen skal sejle på grøn metanol fra 2024, bliver de første.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs