ShippingWatch

Monjasa tager skib på timecharter til operation ved Vestafrika

Bunkerselskabet Monjasa har taget et skib på timecharter, som skal indgå i selskabets forretning ved Vestafrika. Det bliver det største skib i bunkerleverandørens flåde.

Foto: Monjasa

Monjasa har taget produkttankskibet SKS D-Class fra SKS Tankers Holding på timecharter, oplyser selskabet i en meddelelse. Skibet vil blive indsat i bunkerselskabets forretning ved Vesafrika.

Det 119.000 dwt store tankskib skal bruges som flydende lager og bliver det største skib i Monjasas flåde på i alt 15 skibe, der leverer 1,5 mio. ton brændstof til skibe i området om året.

Ifølge CEO Anders Østergaard skal skibet, SKS D-Class, bl.a. give Monjasa en større fleksibilitet.

"Målet er at styrke rygraden i vores logistik ved Vestafrika og tilbyde mere fleksibilitet for vores kunder, der tanker brændstof i regionen," siger han i meddelelsen.

Skibet vil blive en del af operationen ved Vestafrika i løbet af december måned.

Regionen har ikke været helt nem at navigere i for Monjasa, som i over et år lå i stridigheder med myndighederne i Nigeria, som endte med at dømme Monjasa for ulovlig handel med olie.

Selv har Anders Østergaard hele tiden holdt fast i selskabets uskyld i forbindelse med det chartrede skib Anuket Emerald, som myndighederne arresterede, da man mente, at det befandt sig i Nigerias farvand uden de fornødne tilladelser.

Monjasa fastholder uskyld efter dom i Nigeria

Monjasa-direktør: Sortlistning kommer som lyn fra en klar himmel

Forsiden lige nu

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Priserne på offshoreskibe er i bund, rederiernes egen og investorernes opfattelse af etik og en McKinsey-rapport om containerbranchens resultater var blandt ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Ny rapport: Maersk mener at have løst flere problemer i Alang

Der er nu sket så store forbedringer på tre værfter i Alang, at de udgør et alternativ til Kina og Tyrkiet, mener Maersks topchef Søren Skou. I en ny rapport erkender koncernen dog, at der stadig er usikkerhed om vandmiljø og problemer med adgang til lægehjælp.

Schmølker: Stena er en mere langsigtet ejer end Weco

Johnny Schmølker var med fra begyndelsen, da Johan Wedell-Wedellsborg slog sig sammen med Stena om produkttankrederiet Stena Weco. Samarbejdet er i dag fortid. Det er Schmølker ikke, der nu står for Stenas danske aktiviteter i Hellerup.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere