Maersk øger fokus på online containerbooking efter Alibaba-forsøg

Maersk Line har høstet gode erfaringer med sit forsøg med onlinebooking af containerplads på skibe sammen med Alibaba, og derfor skruer selskabet nu op for investeringer i digitale løsninger, skriver Bloomberg.
Foto: /ritzau/Mark Lennihan/AP
Foto: /ritzau/Mark Lennihan/AP
AF RITZAU FINANS

A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, har haft gode erfaringer med sit testprogram med kinesiske Alibaba, der lader kunder reservere containerplads online mod et depositum.

Og derfor vil selskabet sætte alle sejl ind på mere vækst på området, der blandt andet skal sikre flere mindre kunder til verdens største containerrederi.

Det skriver Bloomberg News.

I december introducerede Maersk Line og Alibaba tjenesten Cangweibao, som altså er er et online bookingsystem til containere. Og det har indtil nu været så stor en succes, at flere lignende partnerskaber kan komme på tale.

"Digitalisering er trenden fremadrettet, og vil vil fortsætte med at investere i det. Vi skal løfte investeringerne på området og blive leder på området for digitalisering af shippingprocessen," siger Mike Fang, der er topchef for de kinesiske aktiviteter hos Maersk Line, til Bloomberg News.

Han vil dog ikke uddybe yderligere eller sætte navn på eventuelle partnere.

Maersk i nyt samarbejde med kinesisk logistik-gigant 

Minegigant lancerer platform for at slippe for skibsmæglere 

Snabe er en dansk sværvægter i europæisk erhvervsliv 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også