ShippingWatch

Pilot- og mekanikermangel for offshoreselskaber

Der mangler kvalificerede medarbejdere hos helikopterselskaberne, der servicerer offshorebranchen. Et højt uddannelsesniveau og skrappe sikkerhedskrav er udfordringerne.

Det er svært for de danske helikopterselskaber at få kvalificeret arbejdskraft. Det gælder både personalet i luften og på jorden, hvor både pilot- og mekanikeruddannelsen til helikopter er specialiseret, fortæller de to selskaber Dancopter og Bel Air.

”Der er ikke mange, der har de rigtige uddannelser. Især på mekanikersiden er det svært at få folk. Der er forbavsende få, der ved, at det kræver en uddannelse på op mod fem år. Det er ikke noget, man bare lige går ind og tager,” siger Lars Skov, der er adm. direktør for Dancopter, som er den største spiller på det danske helikoptermarked.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs