Blue Water klager over Odense Havn i kranstrid

Blue Water Shipping har klaget over Odense Havn til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i en sag, der drejer sig om havnens udlejning af kraner. Blue Water har i flere år været utilfreds med havnen.
Foto: Blue Water Shipping
Foto: Blue Water Shipping

Blue Water Shipping er så utilfreds med Odense Havn, at logistikselskabet nu har indgivet en officiel klage over havnen.

Striden drejer sig om udlejningen af kraner på havnen, hvor Blue Water føler sig tvunget til at acceptere betingelser, som adskiller sig fra forholdene i andre danske havne. Det skriver Fyens.dk.

Derfor har selskabet nu valgt at klage over Odense Havn, som er ejet af Lindø Port of Odense, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

"Vi kan kun leje kranerne, hvis vi også lejer de folk, der skal bruge dem, og det kan være op til fem-seks mand. Det er helt i orden, at kranføreren skal lejes fra havnen, men de havnearbejdere, og formand der ligger til grund for arbejdet med at laste og losse et skib, ønsker vi selv at levere, og det må vi ikke for havnen," siger CEO og ejer Kurt Skov til mediet.

Klagen er det seneste kapitel i striden mellem Blue Water og Odense Havn. Logistikselskabet har i flere år følt, at havnen, som i dag er et aktieselskab, stjal opgaver fra private virksomheder, da havnen var en kommunal selvstyrehavn frem til april 2017.

I maj fik Esbjerg-selskabet medhold i en klagesag, som blev afgjort af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.

Blue Water forbereder nu en erstatningssag for tabt indtjening på mellem syv og ti mio. kr., skriver Fyens.dk.

Blue Water Shipping vinder sag over Odense Havn

Blue Water fortsætter Kazakhstan-eventyr med millionkontrakt 

Blue Water sikrer sig trecifret mio-kontrakt 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også