Olieoptur eller ej: Søren Skou insisterer på, at olien skal ud af Maersk

Interview: Med et afkast på næsten 32 pct. ligner Maersk Oil den største lækkerbisken i A.P. Møller-Maersk lige nu. Men det ændrer ifølge adm. direktør Søren Skou ikke på, at olien skal skilles ud, og at Maersks fremtid ligger i transport, hvor han dog har en gedigen opsang til Maersk Line.
Foto: Carsten Snejbjerg/Polfoto/Arkiv
Foto: Carsten Snejbjerg/Polfoto/Arkiv
JACOB BREJNEBØL KNUDSEN

Hvis man kun kiggede på bundlinjen i regnskabet for 1. kvartal hos A.P. Møller -Maersk A/S  , var der ingen tvivl om, at de fleste ville vælge Maersk Oil som den suverænt bedste forretning i Mærsk. Alligevel er olien snart fortid i Mærsk.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også