SeaIntel: Stillehavsalliancen glemmer besparelse ved brændstof

Stillehavsalliancens rater afspejler ikke, at rederiernes udgifter til brændstof er faldet efter, at der kommet større og mere effektive skibe på ruterne efter udvidelsen af Panama-kanalen. Rederierne bør opdatere deres såkaldte BAF-tillæg, vurderer Seaintel.
Foto: RINA
Foto: RINA

Stillehavsalliancen Transpacific Stabilization Agreement (TSA) tager ikke højde for, at containerskibene er blevet større og mere effektive, når den fastsætter sine rater mellem USA og Asien.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også