ShippingWatch

Kampen for de nye svovlregler er kun lige begyndt

Det første år med de nye og strengere krav til skibes udledning af svovl i ECA-zonerne er gået. Læs her, hvordan industrien, leverandørerne og myndighederne har taget imod de nye regler. Og se hvor de næste store udfordringer ligger.

Allerede året inden de nye regler for skibes udledning af svovl trådte i kraft, var bekymringen i branchen udbredt.

De nye regler betød , at rederier skulle finde løsninger på at sænke udledningen af svovl fra 1,0 procent til 0,1 procent i særlige miljøzoner i Nord- og Østersøen, Den Engelske Kanal og i Nordamerika. Langt de fleste forventede at skifte til marinegasolie i zonerne, hvilket overholder grænsen, men også er dyrere end heavy fuel oil. Tyske Hapag-Lloyd forventede i begyndelsen af 2014, at de nye regler ville koste en ekstraudgift på mellem 150-200 millioner euro baseret på den daværende oliepris, som dog er faldet markant siden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs