En skibsreder bekender sine synder

Lars Juhl forlod i 2013 Intermarine og fortalte siden da åbenhjertigt i et interview om sin livsstil, der næsten kostede ham livet. Nu kommer der flere kapitler på historien.
Foto: Lars Krabbe, Jyllands-Posten, Polfoto
Foto: Lars Krabbe, Jyllands-Posten, Polfoto

I 2013 blev Lars Juhl tvunget til at sige stop. Hans krop kunne ikke klare presset mere, og efter at hans virksomhed Scan-Trans havde fusioneret med amerikanske Intermarine, forlod han selskabet. Et år efter valgte han i et åbenhjertigt interview med Jyllands-Posten at fortælle om et liv i overhalingsbanen, og hvilke konskvenser det havde for ham og ikke mindst hans familie.

Efter et hjertestop i 2011, som første til operationer og indsættelsen af en pacemaker, sagde Lars Juhl til ShippingWatch om fusionen med Intermarine:

"Det er klart, at når jeg har set, hvor skrøbeligt livet er, så har det også været vigtigt for mig at vide, at virksomheden var mere end bare os tre partnere som drivkraft. Jeg føler, at jeg har været med til at sikre fremtiden for mine medarbejdere med denne fusion. For kravene til driftskapital bliver større fremover, fordi vores kunder vil have længere og længere betalingstider, og skibe og bunkers bliver dyrere og dyrere," lød det.

Prøv ShippingWatch gratis og få adgang til alle artikler i 40 dage

I dag er der kommet flere kapitler til fortællingen om Lars Juhl, hvor interviewet med Jyllands-Posten er blevet til bogen "Mit navn er Lars Juhl, og jeg har fucket mit liv op".

Genlæs interviewet med Lars Juhl her og læs et kapitel fra den nye bog på Finans.dk.

Helbredsproblemer tvinger Lars Juhl væk fra Intermarine 

Intermarine frygter kvalitetsfald i branchen

Adm. direktør efter hjertestop: Det var vigtigt at sikre Scan-Trans 

Intermarine vil udbygge flåden i 2013 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også