Her er sidste uges bedste historier på ShippingWatch

Maersk Lines ordre på 11 nye ultrastore containerskibe til 1,8 milliarder dollars var blandt historierne i en uge, hvor Unifeeders CEO fortalte om ny trend, Norge præsenterede sin maritime strategi og Lett-advokater vil mere ind i shipping.
Foto: Thorbjørn Hansen
Foto: Thorbjørn Hansen

Så kom ordren

Maersk Line offentliggjorde ordren på endnu en bunke af de helt store containerskibe, som skal bygges på sydkoreanske Daewoo:

Maersk bestiller 11 nye kæmpeskibe for 1,8 mia dollars 

Maersk udnytter lave værftpriser på nye megaskibe 

2M får gennemsnitsflåde på Asien-Europa på 17.000 teu

Her er OECDs anbefalinger om megaskibe 

SeaIntel: Hajer lurer under overfladen i containerindustri

Foto: Maersk Gruppen
Foto: Maersk Gruppen

Foto: Maersk

Unifeeders sejr i svært marked

Unifeeder fik det laveste resultat siden 2010 sidste år, hvor hård konkurrence og afmatning i Rusland spillede en rolle. Men flere fragtmængder lander på rederiets skibe, fortalte CEO Jesper Kristensen:

Unifeeder mærket af voldsom nordeuropæisk konkurrence  

Unifeeder kaprer større fragtmængder tilbage  

Norges planer

Den norske offshoresektor er presset af olieprisens fald, og præsentationen af regeringens nye strategi faldt derfor i god jord:

Nu er Norge klar med ny maritim strategi 

Norske redere: Maritim politik vigtigere end nogensinde

Foto: PR
Foto: PR

Adm. direktør for Norges Rederiforbund Sturla Henriksen. Foto: Norges Rederiforbund

Læs også:

Michael Fenger tilbage i tørlastshipping 

Lett-advokater vil have en større del af shippingkunderne 

CEO i Ultragas: To mørke skyer hænger over gasredere  

1000 danske job i fare efter olieprisens styrtdyk 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også