ShippingWatch

DFDS har fået en uforudsigelig modpart på Kanalen

Bedst som DFDS troede, at kampen på Den Engelske Kanal var vundet, har medarbejderne via det kooperative franske selskab SCOP valgt at føre konkurrencesagen mod rederiet videre, efter at den egentlige konkurrent, Eurotunnel, har kastet håndklædet i ringen.

DFDS er blevet trukket ind i et nyt og speget spil om magten på Den Engelske Kanal, hvor der ikke længere kun er kommercielle interesser på højkant. For bedst som rederiet troede, at kampen om at måtte fragte biler, lastvogne og passagerer mellem Dover og Calais var vundet, har de ansatte på konkurrentens tre færger valgt at føre sagen videre, som derfor stadig vurderes af de britiske myndigheder.

SCOP's (Société Coopérative de Production Sea France S.A.), som søfolkene i Calais står bag, fik nemlig lov til at appellere den afgørelse, som den britiske konkurrencedomstol Competition Appeal Tribunal ellers afsagde lige efter nytår. Det var den afgørelse, som umiddelbart fik deres arbejdsgiver, Eurotunnel, til at erkende det endelige nederlag og til at offentliggøre, at man nu ville sælge de tre færger på ruten, der var købt til formålet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Bank vurderer at Esvagt er tæt på syv mia kr værd efter ejerskifte

Ifølge DNB Markets har Esvagt en anslået værdi på næsten syv mia. kr., efter at 3i Infrastructure midt i en salgsproces valgte at købe resten af offshore- og vindrederiet. "Vi blev overraskede, men positivt overraskede," siger Peter Lytzen, CEO i Esvagt til ShippingWatch.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs