Eurotunnel spøger igen på Den Engelske Kanal
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5851920.ece/ALTERNATES/schema-16_9/DOVER-SEAWAYS-ARRIVING-DOVER-BRUCE-PETER.jpg)
Sagen om Eurotunnel-rederiet MyFerryLinks kamp mod DFDS på Den Engelske Kanal er tilsyneladende ikke slut.
SCOP's (Société Coopérative de Production Sea France S.A.), som søfolkene i Calais står bag, har nemlig fået lov til at appellere den afgørelse, som den britiske konkurrencedomstol Competition Appeal Tribunal afsagde i 9. januar i år. Det skriver DFDS i en meddelelse til fondsbørsen.
Afgørelsen faldt ud til fordel for DFDS i januar, fordi domstolen slog fast, at en appel fra Eurotunnel til beslutningen om, at MyFerryLink skulle ophøre med færgedrift på Den Engelske Kanal, ikke kunne imødekommes.
Dermed så det ud til, at en langvarig priskrig mellem de to færgerederier havde nået sin afslutning, og der var sat stopper for det, som DFDS's CEO Niels Smedegaard tidligere har kaldt et blodbad. Men det spørgsmål står nu altså åbent igen, efter at den britiske UK Court of Appeal har truffet en ny beslutning.
Det danske rederi- og logistikselskab menes at have tabt et stort trecifret millionbeløb på priskrigen med MyFerryLink, der er en videreførelse af det krakkede SeaFrance, som Eurotunnel overtog i 2012 og gav det nyt navn.
Sammen med britiske P&O har DFDS lige siden forsøgt at få stoppet MyferryLink og har i flere konkurrenceinstanser fået medhold i, at Eurotunnel ikke kan drive rederi på kanalen med det argument, at selskabet som tunneloperatør dermed sidder på mere end 50 pct. af markedet i Den Engelske Kanal.
Der forventes endvidere at blive afholdt en høring senest den 13. marts om sagen.
MyFerryLink trak voksende omsætning i kanalen
Relaterede artikler
Krigen på Kanalen kostede trekvart milliard kroner
For abonnenter
MyFerryLink trak voksende omsætning i kanalen
For abonnenter