US Coast Guard vil have LNG-retningslinjer

Den amerikanske kystvagt US Coast Guard opfordrer nu til at finde fælles internationale retningslinjer for LNG. Det skriver Sustainable Shipping.
LNG-drevet containerskib
LNG-drevet containerskib

Der skal være fuldstændigt klare regler for bunkering af LNG, der er på vej mod at blive skibsfartens foretrukne fremtidige brændstof. Sådan er holdningen hos US Coast Guard.

"Det er vigtigt at udvikle politikker for at minimere usikkerheden," siger Timothy Meyers, ledende ingeniør på US Coasts Guards kontor for design og ingeniørstandarder til FC Gas Intelligence, skriver Sustaianble Shipping.

US Coast Guard vil gerne have regler for selve designet af skibene og for bunkering af naturgasbrændstoffet. Derfor har flåden både taget spørgsmålet op i IMO og ISO - den internationale certificeringsorganisation.

Rotterdam: Stort behov for Maasvlakte 2 

Spørgsmålet om design af LNG-skibe var også oppe at vende på IMO's møde i organisationens miljøkomite MEPC, der afholdt møde i midten af oktober. Her kæmpede den finske, svenske og tyske delegation for, at redere med skibe, der kan sejle på LNG, skal have et nedsat EEDI. Det er et skibs energieffektivitetsindeks, som der er interesse i for rederne at have et så lavt af som muligt på deres skibe.

En sådan regel ville kunne komme redere som Stena og Finnlines til gode, men det er ikke sikkert, at der skal tages så meget hensyn til LNG-skibe ved udregning af EEDI. F.eks. giver det ikke mening, hvis et givent skib kun sejler på LNG 20 pct. af tiden, lyder modargumentet.

US Coast Guard har arbejdet med LNG-skibe siden 2013.

DNB Markets: Pas på markedet for store gasskibe 

Shell klarer sig bedre end ventet 

Höegh LNGs nye kæmpe vil ændre baltisk gasforsyning 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også