Bjærgningsindustri ser guldåre på havets bund

Om mindre end et år træder en ny FN-konvention i kraft, der giver regeringer mulighed for at få fjernet vrag på redernes regning. Alene med henblik på miljøet. Det kan åbne nyt forretningsområde, vurderer rednings- og bjærgningsindustrien.

Ikke kun Maersks rednings- og slæbebådsselskab Svitzer ser et stort potentiale inden for fjernelse og håndtering af de mange skibsvrag, der i dag ligger på havets bund - og vil komme med tiden. Flere af de andre globale aktører som hollandske Smit tror også på, at industrien kan ramme en guldåre her, og allerede i dag skæpper forretningen inden for såkaldt Wreck Removal i kassen hos selskaberne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også