P&O hæver priserne for at dække svovlomkostninger

Det bliver dyrt for det britiske færgeselskab P&O, når de fra næste år skal bruge den lav-svovlholdige Marine Gas Olie. Derfor hæver de priserne.

Den nye MGO (marinegasolie) er for dyr for P&O og derfor sætter selskabet priserne op på ruterne fra England til udlandet. Det skriver Sustainable Shipping.

"Den nye MGO er mindst 50 pct. dyrere and den heavy fuel, vi brænder af i dag, og vi vil helt klar være nødt til at dække disse omkostninger," siger en talsmand for P&O til ShippingWatch.

Det er rederiets ældre færger, der skal sejle på den dyrere marinegasolie, mens de nyere færger får installeret scrubbers.

Det forventes, at prisen på olien vil stige betydeligt, når kravene om svovlindhold i olien falder til 0,1 pct. næste år, og mange rederier får brug for at sejle efter reglerne.

Niels Smedegaard: Shipping har sovet i timen

Lloyd's Register: Heavy fuel oil stadig stort i 2030

Øget behov for MGO får Aalborg-selskab til at udvide 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også