Norden skal holdes oppe af kul

40 pct. af Nordens samlede tonnage udgøres i dag af kulskibe, der sejler med kul i særligt Asien. Skibene skal sejle rederiet gennem krisen.

Efterspørgslen efter kul til energiproduktion i Kina og Indien er kæmpestor, og danske Norden har i den grad fået del af den kage, der handler om at fragte det sorte guld fra andre verdensdele og til kraftværkerne i østen. I alt fragtede rederiets 250 tørlastskibe i 2012 25 mio. ton kul, og fremadrettet er det særligt gode kontakter i verdens største kulproducerende land, Indonesien, som skal holde gang i skibene, skriver Børsen.

"I starten var udbyttet ikke stort, men vi har arbejdet ud fra devisen, at ingen kunder er for små til Norden. Det har vist sig at være en god, langsigtet strategi, siger Jakob Bergholdt, der er group vice president i Norden Singapore til Børsen.

Norden skifter ledelsen af Shanghai-kontoret ud 

IMO: Nordøst-passagen den vigtigste arktiske rute

Oliekæmpe: Fjern støtten til fossile brændsler 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også