Sejlads i Arktis skal styrkes

Det skal være mere attraktivt at vælge Nordøstpassagen end i dag. Det kræver bl.a. flere isbrydere, siger Mads Boye Petersen, COO i Nordic Bulk Carriers.
Foto: Pressefoto
Foto: Pressefoto

Interessen for Nordøstpassagen er stor, og derfor skal de kommercielle muligheder opdyrkes. Helt basalt handler det om, hvor lang tid skibene kan sejle i området på grund af is. I år er sæsonen eksempelvis kortere, fordi der er mere is i år. Og hvis Nordøstpassagen skal blive et mere kommercielt valg for flere rederier, så kræver det flere isbrydere på ruten, fortæller Mads Boye Petersen, COO i Nordic Bulk Carriers, der har haft kommerciel sejlads på ruten i fire år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også