Store udfordringer venter den nye gigant-alliance

Et af de vigtigste spørgsmål for de tre parter i P3-alliancen, Maersk Line, MSC og CMA CGM, bliver at beslutte, hvilken hovedhavn de tre skal anvende i Sydøstasien. Beslutningen kan få indflydelse på hele feeder-netværket og tvinge Maersk Line til at restrukturere Daily Maersk-produktet, mener SeaIntel.
Foto: Thorbjørn Hansen
Foto: Thorbjørn Hansen

En række væsentlige forhold i det opsigtsvækkende alliance-samarbejde mellem Maersk Line, schweiziske MSC og franske CMA CGM holdes fortsat tæt til kroppen blandt verdens tre store containerrederier, der afventer myndighedernes og især EU-Kommissonens dom over det omfattende samarbejde. Dertil kommer en række store udfordringer i det puslespil, der skal gå op, når de tre kaster 255 containerskibe ind i samarbejdet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også