Maersk Line: P3-alliancen rammer ikke ansatte i København

Den nye P3-alliance vil ikke komme til at berøre Maersk Lines ansatte i København, selvom om skibene i samarbejdet skal drives fra London og Singapore, lyder vurderingen fra Vincent Clerc, Maersk Line’s Chief Trade and Marketing Officer.

Medarbejderne i Maersk Line, der tidligere har været igennem spareøvelser i rederiet, behøver næppe frygte de store mandskabsmæssige konsekvenser af den nye P3-alliance, der får operationelle baser i London og Singapore.

"Vi forventer ikke, at det kommer til at have konsekvenser for de ansatte i København. Vi er i gang med at kortlægge konsekvenserne for de medarbejdere, vi har i Asien, Europa and Nordamerika, og vil kommunikere det ud, så snart vi har en plan," oplyser Vincent Clerc, Maersk Line’s Chief Trade and Marketing Officer, til ShippingWatch.

Maersk Line: Der er tale om væsentlige effektiviseringer 

Alliancens operationelle enhed, der skal drive de omkring 225 containerskibe i det og bliver langt den største alliance i industrien, hvis den godkendes af EU, USA og Kina, vil ifølge Vincent Clerc få 210 ansatte.

P3-alliancen skal drives uafhængigt af de forretningsdispositioner, de tre rederier Maersk Line, MSC og CMA CGM i øvrigt måtte foretage sig over for selskabernes kunder og inden for salg og marketing.

Maersk Line gennemførte i 2012 en omfattende reorganisering og nedbemanding i den store organisation som led i omkostningsbesparelser med en samlet reduktion af medarbejderstaben på 400, heraf 250 i København.

Ny containeralliance i tæt kontakt med myndigheder 

Maersk Line: Ny organisation er et stærkt fundament 

Konkurrenten: Hvordan vil de tre rederier arbejde sammen? 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også