Ny containeralliance i tæt kontakt med myndigheder

Den operationelle enhed i den nye P3-alliance, som skal drive skibene, får baser i London og Singapore. Angiveligt et krav fra myndighederne i EU, USA og Kina. Rederne har i forvejen andre hængepartier med EU's konkurrencefolk.
Foto: CMA CGM
Foto: CMA CGM

Den operationelle enhed, der skal drive det store antal containerskibe i den nye P3-alliance med Maersk Line, MSC og CMA CGM, får afdelinger i London og Singapore med i alt ca. 200 medarbejdere. En forretningsmodel, der ifølge flere medier er blevet besluttet efter konsultationer med EU-Kommissionen og myndigheder i Kina.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også