Maersk Line: Gode alternativer til nye økoskibe

Eksisterende skibe kan opgraderes til stor energeffektivitet med høj sikkerhed for en kort tilbagebetalingstid og en begrænset investering, siger Maersk Lines chef for nybygninger Michael Weigaard Heimann.
Foto: Maersk Line
Foto: Maersk Line

Der er helt konkrete og reelle besparelserre på brændstof, skibenes største enkeltomkostning, at hente på opgradering af den eksisterende flåde fremfor ny økovenlige skibe, som værfter udbyder i stor stil. Det mener Maersk Lines chef for nybygninger, Michael Weigaard Heimann. Opgradering, retrofit, leverer samtidig og ikke mindst den væsentlige tillægsgevinst for shippingindustrien, at det ikke forøger den alt for store kapacitet, der vil plage skibsfarten flere år frem.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu