ShippingWatch

Maersk Line: Gode alternativer til nye økoskibe

Eksisterende skibe kan opgraderes til stor energeffektivitet med høj sikkerhed for en kort tilbagebetalingstid og en begrænset investering, siger Maersk Lines chef for nybygninger Michael Weigaard Heimann.

Foto: Maersk Line

Der er helt konkrete og reelle besparelserre på brændstof, skibenes største enkeltomkostning, at hente på opgradering af den eksisterende flåde fremfor ny økovenlige skibe, som værfter udbyder i stor stil. Det mener Maersk Lines chef for nybygninger, Michael Weigaard Heimann. Opgradering, retrofit, leverer samtidig og ikke mindst den væsentlige tillægsgevinst for shippingindustrien, at det ikke forøger den alt for store kapacitet, der vil plage skibsfarten flere år frem.

Maersk kan spare 80-90 pct. udledninger på biobrændstof 

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Celsius Shipping er sluppet ud af russisk dilemma

Celsius Shipping med danskeren Jeppe Jensen i spidsen behøver ikke længere at se magtesløst til, mens et af dets skibe anløber en russisk havn. Kontrakten med kinesisk energiselskab er udløbet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs