Offshore holder modet oppe blandt de mindre rederier
Væksten inden for offshore-området kan nu mærkes i antallet af medlemmer i Rederiforeningen af 2010. Det fremgik af formand, Søren Nørgaard Thomsens, beretning på foreningens generalforsamling fredag.
Der er godt nok afgået 14 skibe på ca. 24.000 BT, nærmere betegnet 10 general cargo-skibe på i alt 16.500 BT, 1 kemikalietanker på 6.500 BT og 3 bugserskibe. Til gengæld er der indmeldt 20 skibe på ca. 45.000 BT, nærmere betegnet 17 offshore-skibe og 3 kemikalietankere.
Foreningen bestod således ved årsskiftet af 42 egentlige lastskibe på ca. 88.000 BT, 25 tankskibe på 130.000 BT, mens de øvrige 141 skibe på 107.000 BT er inden for kategorien offshore-, special- og entreprenørskibe. 195 af de 208 skibe i Rederiforeningen af 2010 sejler under dansk flag.
”Vi er fortsat i en periode med store udfordringer for langt størsteparten af foreningens medlemmer. Det er dog glædeligt og lovende for fremtiden, at foreningen samlet set vokser,” siger foreningens formand, Søren Nørgaard Thomsen, adm. direktør i Esvagt.
Efter generalforsamlingen, hvor COO Hans Schneider (A2SEA) blev nyvalgt til bestyrelsen, blev bestyrelsen konstitueret med adm. direktør Søren Nørgaard Thomsen (Esvagt) som formand. De øvrige bestyrelsesmedlemmer er skibsreder Lars Simonsen (Rederiet M. H. Simonsen), skibsreder Jørgen Folmer (H. Folmer & Co), skibsreder Niels Højlund Hansen (Nordane Shipping), Jonas Bachmann (Sirius Shipping) samt skibsreder Boye Kromann (Rederiet Erik B. Kromann).
Rederiforening: Krisen trækker ud
Relaterede artikler:
Rederiforening: Krisen trækker ud
For abonnenter
Maersk Drilling: Rekruttering på sporet
For abonnenter
Ingen offshorevækst uden kompetencer
For abonnenter