Shipping hårdt ramt af protektionisme

Store nationer som USA og Kina beskytter med henvisning til cabotageregler sin nationale shippingindustri i et omfang, der har større indflydelse på den samlede handel, end raterne har. Det viser rapport fra World Economic Forum ifølge Alphaliner.

En række store lande beskytter sin nationale shippingindustri i et omfang, der har større indflydelse på den samlede handel, end raterne har. Det fremgår af en rapport fra World Economic Forum (WEF), der konkluderer, at de nationale maritime cabotageregler, der beskytter rederier og andre transportører inden for et lands grænser, bidrager stærkt til øgede omkostninger og kompleksitet i forsyningskæderne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også