ShippingWatch

Shipping hårdt ramt af protektionisme

Store nationer som USA og Kina beskytter med henvisning til cabotageregler sin nationale shippingindustri i et omfang, der har større indflydelse på den samlede handel, end raterne har. Det viser rapport fra World Economic Forum ifølge Alphaliner.

En række store lande beskytter sin nationale shippingindustri i et omfang, der har større indflydelse på den samlede handel, end raterne har. Det fremgår af en rapport fra World Economic Forum (WEF), der konkluderer, at de nationale maritime cabotageregler, der beskytter rederier og andre transportører inden for et lands grænser, bidrager stærkt til øgede omkostninger og kompleksitet i forsyningskæderne.

Ifølge Alphaliners data er 550.000 teu af den samlede containerflåde beskæftiget i indenlandsk cabotage, og Kina og Indonesien udgør alene henholdsvis 45 procent og 24 procent af dette.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs