Lobbyist et godt bud på redernes nye topchef

Ifølge bestyrelsesformanden for Danmarks Rederiforening, Carsten Mortensen, er der tale om en "enormt vigtig ansættelse", når foreningen inden for de nærmeste måneder skal finde ny direktør. Synlighed og lobbyisme er kodeordene.

Man skal kunne det hele og ikke bare lidt af hvert, hvis man vil gøre sig håb om at blive administrerende direktør for en af de allervigtigste brancheorganisationer herhjemme, Danmarks Rederiforening. Ifølge bestyrelsesformand Carsten Mortensen går foreningen efter en kandidat, der både kan "udvise lederskab og skabe synlighed om branchens interesser over for beslutningstagere", eller med formandens egne ord skal den nye direktør helst leve op til alle de krav, der stilles i det jobopslag, som foreningen har offentliggjort fredag, og hvor der er deadline om mindre end en måned.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også