Det er stadig hårde tider i shippingbranchen, og det er et godt tidspunkt at rykke tættere sammen. Det kan enten ske ved opkøb eller fusioner eller ved at indgå i tættere partnerskaber med andre redere eller kunder. Kritisk masse i markedet kan blandt andet være afgørende for de enkelte rederier. Det fortæller partner og leder af PwCs Transport- & Logistikgruppe, Bo Schou-Jacobsen, til ShippingWatch på baggrund af en rapporten Virksomhedsanalysen 2012, som PwC årligt udgiver.
"Det er en branche, der har været gennem en hård omstilling, og de er stadig ikke kommet helt ud på den anden side. Det er stadig meget meget hårdt, men rigtig mange af virksomhederne har fået arbejdet med deres kapitalstrukturer og kapitalberedskab, så de er væsentligt bedre stillet nu end tidligere," siger Bo Schou-Jacobsen.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app