ShippingWatch

Capesize-rater slået ned på tre uger

Inden for de sidste ca. tre uger er raterne fra Brasilien til Kina faldet med omkring 20 procent. Og i det hele taget ser det svagt ud for capesize-raterne i Stillehavet, siger Peter Sand, chefanalytiker i Bimco, til ShippingWatch.

Foto: Rederiforeningen

Raterne for de store capesize-tørlastskibe er i løbet af de sidste 2-3 uger sendt til bunds med rater i niveauet 10.000 USD om dagen i forhold til for få uger siden, hvor niveauet var ca. 16.000 USD.

"Vi er inde i det, man vil kalde en væsentlig afvigelse fra trenden. Kina efterspørger normalt jernmalm både fra Australien, Sydafrika og Brasilien i et pænt omfang. Det, vi har set de seneste uger er, at kinesernes efterspørgsel  efter malm fra Brasilien nærmest er fordampet, og raterne fra Brasilien til Kina faldet med omkring 20 procent. I det hele taget ser det svagt ud for capesize-raterne i Stillehavet," siger Peter Sand, chefanalytiker i Bimco, til ShippingWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs