Dansk shipping prøver kræfter med Sydkorea

Sydkorea kan være et svært land at drive forretning i for udenlandske virksomheder. Mentaliteten kan virke lukket og nationalistisk Alligevel prøver den danske shippingindustri kræfter med Sydkorea, bla. skibsdesignvirksomheden Knud. E. Hansen
Foto: Jyllands-Posten
Foto: Jyllands-Posten
AF LOUISE VOGDRUP-SCHMIDT

Lige så interessant den sydkoreanske økonomier for udenlandske virksomheder, ligeså svært kan det være at få foden indenfor og blive etableret på det store marked, som er Asiens tredjestørste økonomi. En mentalitet, der af mange beskrives som lukket eller nationalistisk og en virksomhedskultur, der er præget og styret af nogle af regionens og verdens største konglomerater, kan være lidt af en mundfuld, især for mindre virksomheder, der gerne vil indenfor. Også når det gælder shipping, selv om Sydkorea er en nation af skibsbyggere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også