ShippingWatch

Deloitte: Kapitalfonde kan være farlige sengekammerater

De ringere muligheder for finansiering i shippingbranchen kan betyde, det er nødvendigt at hente utraditionel finansiering ind fra for eksempel kapitalfonde. Men det kan være dårligt selskab, er budskabet fra flere finansieringseksperter. Det skriver Lloyd's List.

I takt med at de traditionelle finansieringsinstitutter sænker deres udlån til shippingbranchen, hvis de da ikke helt opgiver den, bliver kapitalfondsinvesteringer en større og større faktor for industrien. Men finansieringen fra kapitalfondene skal man passe på med, vurderer Deloitte partner for international restructuring services Carlton Siddle over for Lloyd's List. Han kalder kapitalfonde for farlige sengekammerater og vurderer, at fondene vil få mere at skulle have sagt end bankerne og deres overtagelse af nødlidende selskabers aktiver.

"Det (bankers overtagelse) vil være en mindre faktor end kapitalfondsfinansiering, det er så lidt, jeg ser, det bliver gjort," siger han og tilføjer:

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Maersk og 22 andre rederier fik bøder af Sydkoreas konkurrencemyndighed, tank- og tørlastrederiet Norden vil stadig købe ”sorte” skibe, og Hafnia kan få svært ved at finansiere skibskøb fra konkurrent.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs