ShippingWatch

SeaIntel: Maersk-indgreb på Asien-Europa er ikke nok

Maersk Line og CMA CGMs kapacitetsudtrækning på Asien-Europa er godt nyt, men det er ikke nok til at skabe rigtig stabilitet på ruten, siger Lars Jensen fra SeaIntel til ShippingWatch. Udtrækningen får heller ikke Fearnley Securities til at ændre syn på sektoren.

Foto: Maersk Line

Det er positivt, og det understøtter ratestigningerne. Men det skaber ikke stabilitet og solide ratestigninger. Det er Lars Jensens umiddelbare kommentar til Maersk Line og CMA CGMs kapacitetsudtrækning på Asien-Europa sejladsen.

Maersk Line fjerner 19 skibe fra Asien-Europa 

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Nu er det produkttankrederier som Torm, Norden og Odfjells tur til at holde indtjeningsfest. Maersks topchef, Søren Skou, må derimod forsvare rederiets lave skattebetaling, mens DFDS er lun på flere opkøb i logistik og har pengene til det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs