
Rederne kan godt stoppe med at drømme sig tilbage til shippingbranchens gyldne tider fra 2004 til 2008. Det er slut, og den nye normalsituation er den, der bliver kaldt krise. Det skriver Lloyd's List på baggrund af udtalelser fra Drewrys adm. direktør Arjun Batra.
Før finanskrisen i 2008 pressede den store efterspørgsel fra Kina på tørlast og generel underkapacitet fragtraterne og branchens indre værdi til et rekordniveau, hvilket fik nye ejere og værfter ind på markedet i en periode, hvor bankerne var mere lemfældige med deres udlånspolitik. Men før-krisetilstanden var abnorm ifølge Arjun Batra, der er adm. direktør for Drewry.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app