ShippingWatch

Alphaliner: Fragtrater dykket 40 procent siden maj

Fragtraterne mellem Asien og Europa har siden juni i år næsten befundet sig i frit fald. Ifølge Alphaliner er redernes planer om at trække skibe ud i årets sidste måneder ikke nok til at forhindre yderligere ratefald.

Foto: Maersk Line

Fragtraterne mellem Asien og Europa er siden maj dykket 40 procent og trods en samlet markedsandel på 46 procent er det ikke lykkedes de tre største rederier, Maersk Line, MSC og CMA CGM, at holde styr på prisdisciplinen. Det skriver Alphaliner tirsdag i sit ugentlige nyhedsbrev, der tegner et nyt og dystert billede af markedsvilkårerne for verdens 19 ledende containerrederier.

Maersk Line hæver rater markant på Asien til Europa 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Efter ti års resultattørke er der igen sorte tal hos Lauritzen. Politiske spændinger i Ukraine mellem Vesten og Rusland øger frygten for nye cyberangreb a la det, der kostede Maersk to mia. kr. Et nyt forslag til EU's udspil om CO2-kvoter til shipping kan føre til endnu en milliard-fond.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs