Alphaliner: Fragtrater dykket 40 procent siden maj

Fragtraterne mellem Asien og Europa har siden juni i år næsten befundet sig i frit fald. Ifølge Alphaliner er redernes planer om at trække skibe ud i årets sidste måneder ikke nok til at forhindre yderligere ratefald.
Foto: Maersk Line
Foto: Maersk Line

Fragtraterne mellem Asien og Europa er siden maj dykket 40 procent og trods en samlet markedsandel på 46 procent er det ikke lykkedes de tre største rederier, Maersk Line, MSC og CMA CGM, at holde styr på prisdisciplinen. Det skriver Alphaliner tirsdag i sit ugentlige nyhedsbrev, der tegner et nyt og dystert billede af markedsvilkårerne for verdens 19 ledende containerrederier.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også