ShippingWatch

Lille lys for tankskibsredere

Flere lande i OPEC har hævet olieproduktionen. Det smitter af på raterne, og for supertankerne har det givet et løft, så transporterne fra Den Persiske Golf til Asien nu mere end dækker de daglige driftsomkostninger, skriver Tradewinds.

Tankskibsredere har den seneste måned fået et lille løft i kraft af større produktion i den olieeksporterende lande i OPEC, skriver shippingavisen Tradewinds.

Også supertankerne, VLCCerne, har i sidste uge set lidt lyspunkter med stigende rater, der nåede 14.000 USD om dagen fra den Persiske Golf til Asien, der mere end dækker driftsomkostningerne. Især VLCCerne, der domineres af to store tankpools med Maersk Tankers i den ene, Nova Tankers, er de seneste dage lyspunkter oven på måneder, hvor såvel redere som analytikere har talt om et regulært ratekollaps.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Nu er det produkttankrederier som Torm, Norden og Odfjells tur til at holde indtjeningsfest. Maersks topchef, Søren Skou, må derimod forsvare rederiets lave skattebetaling, mens DFDS er lun på flere opkøb i logistik og har pengene til det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs