ShippingWatch

Rederiforeningen: IMO-krav vil lede til diesel-knaphed

IMO's 2020-regler om, at skibe på verdensplan skal bruge brændstof med svovlindhold på 0,5 pct. kan lede til, at skibsfarten vil dræne 30 pct. af verdens diesel-lagre. Det skriver Berlingske.

Foto: DFDS

Miljøkrav fra IMO, der træder i kraft i 2020, kan medføre et markant dræn på verdens diesel-lagre, skriver Berlingske. I 2020 må verdens skibe nemlig kun bruge brændstof med et svovlindhold på 0,5 pct.

"Det vil på verdensplan betyde, at skibsfarten kan dræne lagrene af diesel med 30 procent. Det vil igen ikke kun betyde knaphed på diesel, og det vil formentlig også betyde stigende priser," siger afdelingschef Per Winther fra Danmarks Rederiforenings nautiske afdeling til Berlingske.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Et hedt tankmarked får tørlast-investorer på banen, siger Maersk Tankers. Eneti sætter vindplan på hold i USA, Clipper Group i kæmpe handel, Ikea dropper container-strategi, og BW Groups Sohmen-Pao forventer grønne forsinkelser.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs