ShippingWatch

Rederiforeningen: IMO-krav vil lede til diesel-knaphed

IMO's 2020-regler om, at skibe på verdensplan skal bruge brændstof med svovlindhold på 0,5 pct. kan lede til, at skibsfarten vil dræne 30 pct. af verdens diesel-lagre. Det skriver Berlingske.

Foto: DFDS

Miljøkrav fra IMO, der træder i kraft i 2020, kan medføre et markant dræn på verdens diesel-lagre, skriver Berlingske. I 2020 må verdens skibe nemlig kun bruge brændstof med et svovlindhold på 0,5 pct.

"Det vil på verdensplan betyde, at skibsfarten kan dræne lagrene af diesel med 30 procent. Det vil igen ikke kun betyde knaphed på diesel, og det vil formentlig også betyde stigende priser," siger afdelingschef Per Winther fra Danmarks Rederiforenings nautiske afdeling til Berlingske.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Efter ti års resultattørke er der igen sorte tal hos Lauritzen. Politiske spændinger i Ukraine mellem Vesten og Rusland øger frygten for nye cyberangreb a la det, der kostede Maersk to mia. kr. Et nyt forslag til EU's udspil om CO2-kvoter til shipping kan føre til endnu en milliard-fond.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs