ShippingWatch

Medie: Bangladesh' ophugningsindustri tilbage på sporet

Efter flere år, hvor juridiske kampagner næsten har sat en stopper for ophugning i Bangladesh, er skibsværfterne i landet igen i gang, mens man venter på, at der bliver lavet nye detaljerede retningslinjer af myndighederne. Det skriver BBC News.

Foto: VALDEMAR JÿRGENSEN

Sidste år ophævede domstole i Bangladesh et forbud mod at importere skibe til skrotning, der havde været i kraft siden 2009. Det har genstartet landets ophugningssektor. Det skriver BBC News.

Bangladeshs ophugningsindustri var verdens største indtil 2009, hvor forskellige juridiske kampagner fra miljøgrupper næsten lukkede sektoren helt ned. Da det gik hurtigst i sektoren, demonteret skibsværfter i Sitakunda, der beskrives skibenes kirkegård, mere end 200 skibe om året. Men i 2010 blev kun 19 skibe ophugget pg.a reglerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Nu er det produkttankrederier som Torm, Norden og Odfjells tur til at holde indtjeningsfest. Maersks topchef, Søren Skou, må derimod forsvare rederiets lave skattebetaling, mens DFDS er lun på flere opkøb i logistik og har pengene til det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs