Medie: DSV vil ud på de amerikanske landeveje

Den seneste succes på det amerikanske marked for sø- og luftfragt har givet DSV appetit på også at gå ind på det amerikanske marked, skriver Berlingske Business. Det er et helt nyt marked, der kan åbne sig for os," siger topchef Jens Bjørn Andersen.
Foto: GORM OLESEN
Foto: GORM OLESEN
AF RITZAU FINANS

Den seneste succes på det amerikanske marked for sø- og luftfragt har givet DSV appetit på også at gå ind på det amerikanske marked for transport med lastbil, der er det største i verden. DSV har til en start ansat seks medarbejdere, der skal hjælpe med at starte truckeventyret i USA. Det skriver Berlingske Business onsdag.

"Vi er meget optimistiske omkring Nordamerika, hvor vi har en rigtig god position. De er nærmest gået i soloudbrud derovre med hensyn til at skabe resultater. Vi tjener penge på de interkontinentale bevægelser, men vi har netop introduceret vores landevejsprodukt i USA også. Det er et helt nyt marked, der kan åbne sig for os i det, de kalder "trucking" derovre, siger topchef i DSV, " Jens Bjørn Andersen, til Berlingske Business.

DSVs amerikanske forretning har klaret sig særdeles godt i et svært marked, med en vækst i driftsindtjeningen på 16 pct. DSV har brug for et nyt marked, da de globale udsigter for transportforretningen ikke er opmuntrende. Markedet for luftfart ventes at gå tre til fire procent til tilbage i 2012, mens landtransporten ventes at stå i stampe. Kun søfragt ventes at vise en lille forbedring i 2012, men krisen i Italien kan gå hårdt udover DSV, der har en markedsledende position i støvlelandet.

RITZAU FINANS

DSV fik overraskende godt resultat i andet kvartal 

DSV-topchef: Jeg er ikke i krisestemning 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også