Exxon Valdez kan ændre indisk skrotindustri

Det mange gange omdøbte katastrofeskib Exxon Valdez er blevet omdrejningspunkt for en sag, der kan få store konsekvenser for ophugning af skibe i Indien. Det skriver Lloyd's List.
Foto: Stapleton
Foto: Stapleton

Det er over tyve år siden, at Exxon Valdez i 1989 trak overskrifter, da skibet gik på grund ud for Alaska og lavede det næststørste olieudslip i amerikansk historie. Men skibet, der efter seks omdøbninger hedder Oriental Nicety, kan nu få stor betydning for ophugning af fartøjer i Indien. Det skriver Lloyd's List.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også