ShippingWatch

Nye regnskabskrav rammer 500 skibs-transaktioner i D/S Norden

Norden er et af de danske rederier, der for alvor vil komme til at mærke, at indcharterede skibe ser ud til at skulle indgå som ejet tonnage. Norden mener ikke, det hjælper investorerne at lave ændringen.

Foto: Rederiforeningen

Som et af de rederier, der satser på "asset light" modellen, vil Norden for alvor komme til at mærke det, når reglerne for opgørelsen af indchartret tonnage skal laves om. Fremover skal indchartret tonnage fremgå af regnskabet som ejet tonnage, i det tidsrum rederiet har haft råderet over skibet i modsætning til i dag, hvor skibe på korte eller længere certepartier alene fremgår af en note i regnskabet.

Norden indchartrer skibe på kort og mellemlang sigt, hvilket i alt bliver til omkring 500 transaktioner med skibe om året. Hvis reglerne bliver vedtaget, som de har været præsenteret hidtil, skal hvert skib altså gøres op som et aktiv i regnskabet for den periode, det har sejlet for Norden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs