
Som et af de rederier, der satser på "asset light" modellen, vil Norden for alvor komme til at mærke det, når reglerne for opgørelsen af indchartret tonnage skal laves om. Fremover skal indchartret tonnage fremgå af regnskabet som ejet tonnage, i det tidsrum rederiet har haft råderet over skibet i modsætning til i dag, hvor skibe på korte eller længere certepartier alene fremgår af en note i regnskabet.
Norden indchartrer skibe på kort og mellemlang sigt, hvilket i alt bliver til omkring 500 transaktioner med skibe om året. Hvis reglerne bliver vedtaget, som de har været præsenteret hidtil, skal hvert skib altså gøres op som et aktiv i regnskabet for den periode, det har sejlet for Norden.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app