Nye regnskabskrav rammer 500 skibs-transaktioner i D/S Norden

Norden er et af de danske rederier, der for alvor vil komme til at mærke, at indcharterede skibe ser ud til at skulle indgå som ejet tonnage. Norden mener ikke, det hjælper investorerne at lave ændringen.
Foto: Rederiforeningen
Foto: Rederiforeningen

Som et af de rederier, der satser på "asset light" modellen, vil Norden for alvor komme til at mærke det, når reglerne for opgørelsen af indchartret tonnage skal laves om. Fremover skal indchartret tonnage fremgå af regnskabet som ejet tonnage, i det tidsrum rederiet har haft råderet over skibet i modsætning til i dag, hvor skibe på korte eller længere certepartier alene fremgår af en note i regnskabet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også