ShippingWatch

Nye regler for indchartret tonnage kan presse rederierne

Nye revisionsregler kommer sandsynligvis til at betyde, at indchartret tonnage skal indgå i regnskabet ligesom ejet tonnage, måske allerede fra 2013. Rederiforeningen har længe arbejdet mod reglerne og håber på en bagatelgrænse.

Foto: Maersk Line

For både de helt store rederier som Maersk og Norden men måske i endnu højere grad for de mindre rederier kan det ende som en stor administrativ byrde, at der er nye regler på vej, som kræver, at indchartret tonnage opgøres i regnskaberne som ejet tonnage.

Ændringerne er en udløber af, at der internationalt arbejdes for at ændre ved, hvordan aktiver, der er leaset, fremgår af regnskabet. I dag opgøres leasede aktiver traditionelt som en note til regnskabet. Og det er også den måde, danske rederier har valgt at opgøre det på.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs