ShippingWatch

Maersk Line: Vi ved at vi står alene

Maersk Line står – indtil videre – fast på et højsæsontillæg på rederiets vigtigste ruter.

Foto: Maersk Line

Vi insisterer (men vi ved godt, at vi kan blive tvunget til ikke at gøre det). Nogenlunde sådan kan man koge holdningen hos Maersk Line ned, når det gælder det højsæsontillæg, der tidligere var sædvanligt, men som sidste år måtte opgives, da bunden røg ud af markedet.

Sådan kan det nemt komme til at gå igen i år, mener mange shippingkendere, og derfor er der en overvejende risiko for, at Maersk Line som branchens førerhund må kigge langt efter det højsæsontillæg på 350 dollars, man forsøger at få indført. Indtil videre har alle konkurrenter udsat deres højsæsontillæg, og det sår tvivl om, hvorvidt Maersk Line kan komme igennem med sit.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs