ShippingWatch

Bimco: Overkapacitet i tørlast stadig betydelig

"Det er et skridt i den rigtige retning, og vi kan kun håbe på, at flere rederier vil benytte lejligheden til at fortsætte den skrotningstendens, som vi har set i tørlastmarkedet i år," siger Peter Sand, chefanalytiker i Bimco, til Ritzau Finans

Det er positivt, at et stort rederi som japanske Mitsui OSK Lines tager kampen op mod overkapaciteten i tørlastmarkedet, men der skal meget mere til af samme skuffe for at gøre op med de store ubalancer, der hersker mellem udbud og efterspørgsel i tørlastmarkedet - særligt for de store skibe i capesize-klassen.

"Det er et skridt i den rigtige retning, og vi kan kun håbe på, at flere rederier vil benytte lejligheden til at fortsætte den skrotningstendens, som vi har set i tørlastmarkedet i år," siger Peter Sand, chefanalytiker i Bimco, til Ritzau Finans efter meldingen om, at Mitsui OSK vil tage 10-20 capesize-skibe ud af drift.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

To flydende gasterminaler rykker til Europa

Europa kan se frem til at modtage to flydende terminaler til import af LNG i de kommende måneder for at erstatte gas fra Rusland. Blandt andet vil Golar LNG omdanne et LNG-tankskib til en terminal.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs