Det er positivt, at et stort rederi som japanske Mitsui OSK Lines tager kampen op mod overkapaciteten i tørlastmarkedet, men der skal meget mere til af samme skuffe for at gøre op med de store ubalancer, der hersker mellem udbud og efterspørgsel i tørlastmarkedet - særligt for de store skibe i capesize-klassen.
"Det er et skridt i den rigtige retning, og vi kan kun håbe på, at flere rederier vil benytte lejligheden til at fortsætte den skrotningstendens, som vi har set i tørlastmarkedet i år," siger Peter Sand, chefanalytiker i Bimco, til Ritzau Finans efter meldingen om, at Mitsui OSK vil tage 10-20 capesize-skibe ud af drift.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app