ShippingWatch

Lightship: Japansk bulkoplægning kan være interessant

Det kan vise sig at være interessant, hvis japanske tørlastrederier lægger skibe op i stort omfang, som nogle af dem indikerer. Men effekten vil helt afhænge af omfanget, fastlår Lightship.

Det kan blive ganske vigtigt for det pressede tørlastmarked, hvis flere af de store japanske bulkrederier gør alvor af at trække tonnage ud af markedet i et anseligt omfang, således som de indikerer. Bl.a. har Mitsui OSK Lines i en fondsbørsmeddelelse oplyst, at rederiet har planer om kolde oplægninger eller at skrotte 10-20 af sine 110 tørlastskibe til jernmalm og kulfragt pga. overkapaciteten i markedet.

Bloomberg News skriver, at de to andre japanske tørlastrederi-konkurrenterne Nippon Yusen K.K. og Kawasaki Kisen Kaisha også vil være med til kapacitetsreduktioner. Kawasakis talsperson Makoto Arai siger, at markedssituationen er meget hård, og rederiet vil følge trenden i markedet med oplægninger.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs