
Det kan blive ganske vigtigt for det pressede tørlastmarked, hvis flere af de store japanske bulkrederier gør alvor af at trække tonnage ud af markedet i et anseligt omfang, således som de indikerer. Bl.a. har Mitsui OSK Lines i en fondsbørsmeddelelse oplyst, at rederiet har planer om kolde oplægninger eller at skrotte 10-20 af sine 110 tørlastskibe til jernmalm og kulfragt pga. overkapaciteten i markedet.
Bloomberg News skriver, at de to andre japanske tørlastrederi-konkurrenterne Nippon Yusen K.K. og Kawasaki Kisen Kaisha også vil være med til kapacitetsreduktioner. Kawasakis talsperson Makoto Arai siger, at markedssituationen er meget hård, og rederiet vil følge trenden i markedet med oplægninger.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app