Lightship: Japansk bulkoplægning kan være interessant

Det kan vise sig at være interessant, hvis japanske tørlastrederier lægger skibe op i stort omfang, som nogle af dem indikerer. Men effekten vil helt afhænge af omfanget, fastlår Lightship.
AF TOMAS KRISTIANSEN

Det kan blive ganske vigtigt for det pressede tørlastmarked, hvis flere af de store japanske bulkrederier gør alvor af at trække tonnage ud af markedet i et anseligt omfang, således som de indikerer. Bl.a. har Mitsui OSK Lines i en fondsbørsmeddelelse oplyst, at rederiet har planer om kolde oplægninger eller at skrotte 10-20 af sine 110 tørlastskibe til jernmalm og kulfragt pga. overkapaciteten i markedet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også