
MCC mener, at rederiet allerede ligger højt med en punktualitet på 80 procent, især hvis man sammenligner med konkurrenterne, de andre regionale rederier i Sydøst-asien. Alligevel vil Maersk Lines regionale feeder-rederi gerne højere op, omkring de 85 procent, også selvom det ikke er så afgørende, da der er væsentligt flere afgange, nogle gange dagligt, i regionen.
”Men punktualiteten betyder noget. Det er næsten umuligt at konkurrere på prisen, fordi den hele tiden er presset i bund. Derfor er det et vigtigt konkurrenceparameter for os at være præcise. Kunderne lægger mærke til det, og især de store globale kunder, der har produktion i regionen, sætter pris på det,” siger Tim Wickmann.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app