Kaptajner om vejrfusk: Selvfølgelig er vi reders mænd

Der er ikke noget odiøst i, at en kaptajn vil prioritere rederiets interesser, når han rapporterer vind og vejr tilbage til DMI's Maritime Service. Men moderne teknologi har stort set udryddet problemet, lyder det fra Søfartens Ledere.

Teknologien til at holde øje med et skibs performance er så veludviklet, at Søfartens Ledere ikke mener, at der bliver snydt med rapporteringerne længere i noget nævneværdigt omfang. Men hvis en kaptajn skal videregive vejr- og vindforhold, er det ikke mærkeligt, at han vil have sit rederis interesser i baghovedet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også