ShippingWatch

Flere tegn på sprækker i rederisamarbejder

Containerrederiernes G6-alliance er ved at blive rystet på de europæisk-asiatiske fragtruter. Små sprækker viser sig i samarbejdet, og det kan være med til at presse fragtraterne nedad igen, skriver analysevirksomheden Alphaliner.

Foto: Maersk Line

Det har lignet en total våbenhvile blandt de store containerrederier på ruterne mellem Fjernøsten og Europa, men nu er freden ved at være forbi mellem rederierne. Det skriver analysevirksomheden Alphaliner i deres ugentlige nyhedsbrev om shippingindustrien.

Rederierne er pressede internt, fordi de vil gøre brug af deres skibe med 10.000 tyvefodscontainere på ruterne mellem Fjernøsten og Europa. Og der er flere skibe på vej. I år er der allerede blevet leveret 26 nye tyvefodscontainerskibe, og der er 29 mere på vej i årets resterende otte måneder. Derudover skal to skibe på samme størrelse reaktiveres, skriver Alphaliner.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs