ShippingWatch

Flere tegn på sprækker i rederisamarbejder

Containerrederiernes G6-alliance er ved at blive rystet på de europæisk-asiatiske fragtruter. Små sprækker viser sig i samarbejdet, og det kan være med til at presse fragtraterne nedad igen, skriver analysevirksomheden Alphaliner.

Foto: Maersk Line

Det har lignet en total våbenhvile blandt de store containerrederier på ruterne mellem Fjernøsten og Europa, men nu er freden ved at være forbi mellem rederierne. Det skriver analysevirksomheden Alphaliner i deres ugentlige nyhedsbrev om shippingindustrien.

Rederierne er pressede internt, fordi de vil gøre brug af deres skibe med 10.000 tyvefodscontainere på ruterne mellem Fjernøsten og Europa. Og der er flere skibe på vej. I år er der allerede blevet leveret 26 nye tyvefodscontainerskibe, og der er 29 mere på vej i årets resterende otte måneder. Derudover skal to skibe på samme størrelse reaktiveres, skriver Alphaliner.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Forsinkelser forude: Omikron rammer Kinas havne

Det er i det store hele lykkedes Kina at holde covid ude efter det oprindelige udbrud i Wuhan. Så kom omickron – og landets nul-tolerance over for virussen betyder nu forsinkelser i verdens travleste havne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs