
Maersk Tankers er ikke alene om at bekymre sig om de voldsomt stigende bunkerpriser, som branchen mener, belaster tankrederierne væsentligt mere end andre segmenter inden for shipping.
Maersk Tankers har indledt juridiske undersøgelser af mulighederne for en regulær brancheløsning med deltagelse af konkurrenter og kunder. Klaus Rud Sejling, CCO i Maersk Tankers, har i et interview med ShippingWatch fastslået, at bunkerpriserne er kommet helt ud af kontrol, fordi tankrederiernes mangeårige grundlag for beregning af raterne, Worldscale Freight Rate Schedules, ikke i tilstrækkeligt omfang kompenserer rederne for de meget høje bunkeromkostninger.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app