Nu rammer de store containerskibe vandet

Maersk Lines største konkurrent på hovedruten Asien-Europa, MSC, har været den helt store modtager af nye mega-carriers. 25 af dem har ramt vandet i årets første fire måneder.
Foto: Maersk Line
Foto: Maersk Line

Store containerskibe med en kapacitet  på over 10.000 teu, Ultra Large Container Vessels (ULCV'ere) beregnet til hovedruten Asien-Europa, udgjorde over 80 procent af container-nybygningerne leveret i april, viser tal fra Lloyd's List Intelligence. Hovedparten er de nye kæmpeskibe ligger i størrelsesordenenen 13.000-14.000 teu og er primært leveret til Maersk Lines største konkurrent  Mediterranean Shipping Co, MSC.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også