Nordea: Nøglen til Asien-Europa er stram kontrol af kapacitet

Flere danske analytikere medgiver, at det kan virke skræmmende, når de store containerrederier opruster på Asien-Europa med ny tonnage, herunder Maersk Line med 3E. ”Nøglen er, om rederierne kan kontrollere kapaciteten i forhold til efterspørgslen,” lyder det fra Nordea.

Prisdisciplin mellem de store containeralliancer på Asien-Europa og en stram kontrol af kapaciteten bliver helt afgørende for om det ekstra tonnage, der indsættes på den vigtige streng, herunder Maersk Lines 3E næste år, bliver en forretningsmæssig succes.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også