ShippingWatch

Nordea: Nøglen til Asien-Europa er stram kontrol af kapacitet

Flere danske analytikere medgiver, at det kan virke skræmmende, når de store containerrederier opruster på Asien-Europa med ny tonnage, herunder Maersk Line med 3E. ”Nøglen er, om rederierne kan kontrollere kapaciteten i forhold til efterspørgslen,” lyder det fra Nordea.

Prisdisciplin mellem de store containeralliancer på Asien-Europa og en stram kontrol af kapaciteten bliver helt afgørende for om det ekstra tonnage, der indsættes på den vigtige streng, herunder Maersk Lines 3E næste år, bliver en forretningsmæssig succes.

Det siger flere danske aktieanalytikere til ShippingWatch, herunder Nordeas mangeårige shippinganalytikere Finn Bjarke Petersen. Kommentarerne falder, efter at det britiske shippinganalysefirma, Drewrys, har peget på, at alene bestillingen af Maersks 3E har haft en dramatisk effekt på markedet og har fået konkurrerende rederier til at skynde sig med at bestille tilsvarende store skibe. Ikke mindst MSC, der indsætter nye store containerskibe inden for få måneder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs