ShippingWatch

Maersk vil fastholde små feederskibe på asiatisk vækstmarked

Rederier har luftet planer om indsættelse af større containerskibe i den intra-asiatiske trafik, der på sigt kan blive shippingindustriens største vækstområde. Men tanker om større skibe afvises blankt af Mærsk-chef.

Med udsigten til at blive shippingindustriens måske vigtigste vækstmarked, den intra-asiatiske trafik, rumler det flere steder med planer at indsætte større containerskibe på de vigtigste ruter mellem havnene i Asien. Flere rederier har luftet planer om indsættelse af containerskibe i intra-Asien på omkring 5.000 teu. Tanken afvises imidlertid blankt af Tim Wickmann, chef for A.P. Møller - Mærsks lokale feederrederi i Asien, MCC Transport.

"Det garanterer jeg, at vi ikke vil gøre. Jeg kan ikke se, at det vil være økonomisk rentabelt," siger Tim Wickmann til Lloyds List.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Forsinkelser forude: Omikron rammer Kinas havne

Det er i det store hele lykkedes Kina at holde covid ude efter det oprindelige udbrud i Wuhan. Så kom omickron – og landets nul-tolerance over for virussen betyder nu forsinkelser i verdens travleste havne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs