Maersk vil fastholde små feederskibe på asiatisk vækstmarked

Rederier har luftet planer om indsættelse af større containerskibe i den intra-asiatiske trafik, der på sigt kan blive shippingindustriens største vækstområde. Men tanker om større skibe afvises blankt af Mærsk-chef.

Med udsigten til at blive shippingindustriens måske vigtigste vækstmarked, den intra-asiatiske trafik, rumler det flere steder med planer at indsætte større containerskibe på de vigtigste ruter mellem havnene i Asien. Flere rederier har luftet planer om indsættelse af containerskibe i intra-Asien på omkring 5.000 teu. Tanken afvises imidlertid blankt af Tim Wickmann, chef for A.P. Møller - Mærsks lokale feederrederi i Asien, MCC Transport.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også