ShippingWatch

Maersk vil fastholde små feederskibe på asiatisk vækstmarked

Rederier har luftet planer om indsættelse af større containerskibe i den intra-asiatiske trafik, der på sigt kan blive shippingindustriens største vækstområde. Men tanker om større skibe afvises blankt af Mærsk-chef.

Med udsigten til at blive shippingindustriens måske vigtigste vækstmarked, den intra-asiatiske trafik, rumler det flere steder med planer at indsætte større containerskibe på de vigtigste ruter mellem havnene i Asien. Flere rederier har luftet planer om indsættelse af containerskibe i intra-Asien på omkring 5.000 teu. Tanken afvises imidlertid blankt af Tim Wickmann, chef for A.P. Møller - Mærsks lokale feederrederi i Asien, MCC Transport.

"Det garanterer jeg, at vi ikke vil gøre. Jeg kan ikke se, at det vil være økonomisk rentabelt," siger Tim Wickmann til Lloyds List.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs